Duża liczba aut na drogach zmusza kierowców do zastanowienia się, które modele są najlepsze, a które się po prostu tylko bardzo dobrze sprzedają. Dobry marketing już nie zaspokaja całkowicie potrzeb potencjalnych klientów. Każdy z nas ciągle szuka najlepszego samochodu dla siebie, bo wszystkie po paru latach okazują się skarbonkami, ponieważ pojawiają się problemy eksploatacyjne. Jednak należy przyznać, że jedne wcześniej niż inne potrzebują częstych wizyt u mechanika.
Dokąd zmierza motoryzacja?
Motoryzacja jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż przemysłowych, a wdrażane procesy technologiczne są bardzo innowacyjne. Każdy liczący się koncern samochodowy wypuszcza co roku przynajmniej jeden nowy samochód, który stara się zawojować rynek. Często są to liftingowane auta, z powiększoną przestrzenią dla pasażerów i drobnymi zmianami w układzie silnikowym i jezdnym, ale znajdują się również takie, które rewolucjonizują rynek samochodowy. Teraz coraz częściej wprowadzane są do sprzedaży auta z napędem hybrydowym, które są hitem ostatnich lat, a wiele firm bardzo naciska na ich rozpowszechnianie, ze względu na ochronę środowiska. Jest to szczególny priorytet dla koncernów samochodowych. Niezwykła ekonomiczność ich użytkowania, przynajmniej w początkowej fazie eksploatacji przyciąga ogromne grono zwolenników, którzy stawiają na ekologię i oszczędność. Być może w przyszłości utylizacja ogniw będzie dużo większym problemem, ale obecnie jeszcze się nie porusza tego tematu. Tym bardziej że ceny paliwa, czyli benzyny i oleju napędowego są ciągle najbardziej newralgicznymi punktami aut. Samochody niemieckie, jak Audi czy BMW nie przykładają szczególnej uwagi do oszczędności w porównaniu do aut azjatyckich takich jak Toyota albo Hyundai. Natomiast moc ich silników i osiągi poszczególnych marek są bardzo zadowalające i znajdują wielu zwolenników wśród użytkowników. Ciągle ważne są parametry techniczne aut, które pozwalają wykorzystać maksymalnie moc silników i ich sprawność.
Dlaczego lubimy marki niemieckie?
W Polsce ciągle marki niemieckie są uważane za niezwykle solidne, bezawaryjne i długowieczne. I bardzo często tak jest, ale wszystkie pozostałe firmy ciągle pracują, aby im dorównać i nie ustają w badaniach i zmianach technologicznych. Natomiast design samochodów niemieckich kiedyś pozostawiał wiele do życzenia, obecnie bardzo goni światową czołówkę, a konstruktorzy bardzo zwracają uwagę na walory wizualne. W porównaniu z autami włoskimi czy francuskimi, a nawet azjatyckimi pozostawał daleko w tyle. Teraz wszystko się zmienia i coraz bardziej unifikuje, chociaż dalej styliści włoscy są niepokonani. Samochody są ciągle bardzo istotnym elementem komunikacji, pozostawiając w tyle pozostałe pojazdy. Mocno rozpychają się auta spersonalizowane np. rodzinne albo SUV-y, które wcześniej miały bardzo marginalne znaczenie.